Efekt domina. Jak się wali, to naraz

Smog, unoszący się złowrogo nad mroźną Polską, zbiera żniwo. Mnie z Franiem zamknął w domu. Drapię ściany z nudów i dostaję świra. Nie jestem typem osoby, która lubi długo siedzieć w jednym miejscu. Czuję, że przybieram na wadze z każdą minutą. Wizualizuję sobie, jak rosnę i puchnę. Coraz większy tyłek przyrasta mi do coraz mniej wygodnej sofy. Dziecko jest coraz bardziej marudne, a programy w telewizji – powtarzalne. Z resztą, mam wrażenie, że już wszystkie widziałam.

Pocieszeniem miała być nowa, odświeżona fryzura i małe zakupy ciuchowe, by poczuć się nieco atrakcyjniej. Wyszło jeszcze gorzej. Zbyt krótko, wbrew moim instrukcjom, przycięte włosy, których nie mogę teraz ani dać za ucho, ani związać, doprowadzają nie do rozpaczy za każdym razem, gdy schylam głowę. Czyli co sekundę. W sklepie natomiast przekonałam się, że wszystkie spodnie są na mnie albo za ciasne w pasie, jeśli dobre w nogawkach, albo za luźne w udach, gdy pociążowy brzuch jakimś cudem się w nich mieści. Nie kupiłam nic, tylko klęłam na czym świat stoi.

Normalnie na pocieszenie wypiłabym ze dwie lampki prosecco i obejrzała “Sex nad the City”. Zostaje mi tylko to drugie, bo karmię. Pożalić się nie ma komu. Mama, jak każda matka, nie pomaga w takich sytuacjach, twierdząc, że ona przecież miała gorzej, wszak te 30 lat temu nie było pampersów, misiów-szumisiów i laktatorów, nie miała wsparcia ojca ani pieniędzy. Facet nie zrozumie, tylko się wkurzy, że jęczę i jeszcze wytknie, że mieszkanie nie posprzątane, choć w domu siedzę. A dziecko? Płacze najbardziej zawsze wtedy, gdy spokój potrzeby mi jak powietrze. Powietrze też kiepskie, ale o tym już wspominałam. – Życie – podsumowałam moja przyjaciółka. – Klasyczny efekt domina, nienawidzę go. Pocieszenie jest tylko jedno. To minie.

Byle do wiosny.

 

 

One thought on “Efekt domina. Jak się wali, to naraz

  1. Lubię Twoje definicje siebie. Lubię jak dookreślasz siebie przez pryzmat tego co w życiu robisz. Twoje etykiety, hasła, definicje pozwalają nie tylko Tobie ale też innym zrozumieć świat w którym właśnie żyjesz. jesteś Soba i jesteś miejscem w którym jesteś. I ja To lubię. Twoja LucyLu

    Like

Leave a Reply

